In de donderdaggroep worden uitdagingen niet uit de weg gegaan. Er worden pittige (denk)spellen gekozen tijdens de inloop, van Wie is de Mol tot Eén tegen honderd, al werd er vandaag fanatiek meegespeeld met Blokus, waarbij er ontdekt werd wat een handige tactiek was om ver te komen. Na een aantal weken bezig te zijn geweest met het ontdekken van de eigen talenten / MI, zijn we vandaag gestart met Leren leren en hebben de kinderen al van alles geleerd over de hersenen. Op de computer werden daar opdrachten bij uitgevoerd die een beroep deden op ruimtelijk inzicht, beslissingen nemen & plannen en het herkennen van beelden en geluiden. Vorige week werd er een goedlopende knikkerbaan door de kinderen ontworpen en in elkaar gezet. Vandaag zijn we dieper ingegaan op de ervaringen van de kinderen op school met leren en samenwerken, aan de hand van het boek ‘Ben jij een cheetah’. De tijden waarop de kinderen met de eigen projecten bezig zijn, is het extra rustig in de klas. De kinderen werken behoorlijk zelfstandig, ze stellen hun vragen en we discussiëren door over (deel)onderwerpen die daarom vragen; we nemen de tijd om alle informatie goed in ons op te nemen, zodat het t.z.t. ook goed kan worden uitgelegd als het met behulp van PowerPoint gepresenteerd gaat worden.