Na vorige week met de woensdaggroep in de plusklas gestart te zijn met het leren hoe onze hersenen werken, hadden we ditmaal geen tijd voor de kring omdat er weer een Kunstactiviteit gepland stond samen met de Junior Academie. De kinderen zijn aan de slag gegaan met de kleurencirkel en hebben geëxperimenteerd met gouache, wat mooie effecten opleverde. Na weer teruggekomen te zijn in de plusklas was het echter alweer tijd voor de pauze, waarna ieder verder ging met zijn of haar eigen project. De ochtend werd afgesloten met: het afmaken van één van de raadsels of met een denkspel. Bij de Speelotheek was de breinbreker Chocolat Fix geleend, die werd uitgelegd aan de geïnteresseerden.

De  donderdaggroep verdiepte zich ook weer in andere denkspellen. Bij cheetah Tristan kwam nu het onderdeel ‘samenwerken’ aan bod. De kinderen vertelden hoe zij dit ervaren in hun klas, maar konden het tevens oefenen in één van opdrachten na de kring. Met de ene helft van de groep werden de basisbeginselen van het schaakspel doorgenomen en geoefend, de andere helft mocht een knikkerbaan bouwen die goed moest functioneren. Vooral bij die opdracht was goed samenwerken heel belangrijk, naar elkaar luisteren, elkaar helpen, samen tot een oplossing voor een probleem komen e.d. Toen beide groepjes hadden laten zien samen tot een goed resultaat te kunnen komen en iedereen had meegedaan met een potje schaken was het pauze. Bij de eigen projecten bleek het voor de kinderen die ‘Oerwoud’ als onderwerp hadden gekozen een hele klus om het alfabet op te vullen. Toch werd zelfs voor de letter q door één van de kinderen een geschikte invulling gevonden…