Met de woensdaggroep hebben we de draad weer opgepakt van het ‘leren leren’. Er zijn allerlei tips en werkwijzen die bij iedereen kunnen helpen om te leren leren, maar het kennen van jouw eigen voorkeuren hierbij testten we vandaag met de Vestertest. Daarna werd er via verschillende opdrachten rond ons brein geoefend, bijv. met de Strooptest en het werken met de oneindige 8 (de tastbare variant). We evalueerden het Kunstproject van de afgelopen weken en werkten aan de projectenballades.

Met de donderdaggroep is voor het laatst gelezen uit het boek over cheetah Tristan. De kinderen benoemden zelf of ze vonden of ze een cheetah waren en wanneer ze hun ‘110 km per uur’ halen. Bij Denktank werd nagedacht over nieuwe methoden om rommel op te ruimen en na de frisse neus in het speeltuintje en de opdracht m.b.t. de cognitieve functies werkten de kinderen individueel aan hun projecten verder. We rondden af met denkspellen (Tip-Over bijv.) of… nog een knikkerbaanontwerp.