Na een aantal raadsels en een hoofdstuk uit ‘Happy Kids’ werden de antwoorden van de watervragenlijst doorgenomen. Sommige ouders konden goed inschatten wat we per persoon per dag aan water verbruiken, maar lang niet iedereen ūüėČ De kinderen weten het intussen heel goed. Vooral de tips om nog beter op ons watergebruik te letten waren de moeite waard. Zo kwam het douchen in plaats van in bad gaan voorbij, maar ook minder vaak de auto wassen, minder vaak de (af)wasmachine aanzetten (en zorgen dat die dan ook echt goed gevuld is), korter douchen en een regenton in de tuin zetten om water op te vangen voor hergebruik.

Bij Denktank werkten beide groepen aan een nieuw soort speelgoed. Hoewel de afzonderlijke idee√ęn soms moeilijk¬†waren samen te voegen werd er supergoed samengewerkt en naar elkaar geluisterd (en daar ging het nou net ook over bij Happy Kids!) In de pauze zijn we¬†met dit mooie weer natuurlijk heerlijk naar buiten geweest en bleken de sportieve kwaliteiten van verschillende kinderen tijdens een potje voetbal. Bij de eigen projecten was de hulp van de juf vooral¬†inhoudelijk nodig (ditmaal iets minder om praktische zaken) bijv. bij het omrekenen van kilocalorie√ęn per 100 gram (bij het onderwerp ‘snoep) en het¬†formuleren van steekwoorden voor in de PowerPoint. De kinderen zijn inmiddels wel steeds bedrevener en zelfstandiger in het werken met minipaden en webpaden, wat ook handig is voor op hun eigen school.¬†¬†We sloten de ochtend af met een aanvulling op onze ‘dit-ben-ik’ bladen met een paar andere goede eigenschappen dan de vorige keer en met denkspellen.